How to submit IGNOU assignment online? As you all know, IGNOU University has extended the assignment submission date in Lockdown and given a new facility to submit online assignments. Some candidates are not able to submit the assignment by visiting the center, they can submit the assignment online.
Also Read:-
IGNOU Solved Assignment (2022-23)
IGNOU Handwritten Hard Copy Assignment (home delivery)
Online Mode:-
This method is for those candidates who are not able to submit the assignment by going to the respective center, I will tell you how to submit the assignment online. There are two methods to submit the assignment online, read both the methods carefully.
Google Form :-
Follow the steps given below to submit the assignment through Google Form.
- First of all go to the official website of IGNOU and find your regional center website in the list of regional center website.
- Look at the homepage of the regional website, then go to the section of news and events.
- You will get the link of assignment submission and Assignment guideline.
- After clicking on the link, Google Form will open in your browser.
- Now you start filling the google form carefully. (Subject Code, Enrollment Number, Name and others.)
- Upload your scanned copy and submit the form carefully.
-Google फॉर्म के माध्यम से असाइनमेंट जमा करने के लिए नीचे दी गई जानकारी पढ़िए:
सबसे पहले इग्नू की आधिकारिक वेबसाइट पर जाएं और क्षेत्रीय केंद्र की वेबसाइट की सूची में अपनी क्षेत्रीय केंद्र की वेबसाइट खोजें। क्षेत्रीय वेबसाइट के होमपेज को देखें, फिर समाचार और घटनाओं के अनुभाग में जाएं। आपको असाइनमेंट सबमिशन और असाइनमेंट गाइडलाइन का लिंक मिलेगा। लिंक पर क्लिक करने के बाद आपके ब्राउजर में गूगल फॉर्म खुल जाएगा। अब आप google फॉर्म को ध्यान से भरना शुरू करें। (विषय कोड, नामांकन संख्या, नाम और अन्य।)
अपनी स्कैन की हुई कॉपी अपलोड करें और फॉर्म को सावधानीपूर्वक सबमिट करें।
Email Address:-
Follow the steps given below to submit the assignment through Email Address.
- Find the email address of your regional center in google like find the link of regional center portal.
- First mention all the details on the front page. (Your Name, Subject Code, Program Code, Contact Number, Study Center Name and Code and others.)
- Scan your handwritten assignments then convert to PDF form.
- Mention the details that you wrote on your front page in the form of a list in the body of the email.
- Now send the PDF format of your assignment to the Email address of the Regional Center.
-ईमेल पते के माध्यम से असाइनमेंट जमा करने के लिए नीचे दिए गए चरणों का पालन करें।
Google में अपने क्षेत्रीय केंद्र का ईमेल पता खोजें जैसे क्षेत्रीय केंद्र पोर्टल का लिंक खोजा था। सबसे पहले फ्रंट पेज पर सभी विवरणों का उल्लेख करें। (आपका नाम, विषय कोड, प्रोग्राम कोड, संपर्क नंबर, अध्ययन केंद्र का नाम और कोड और अन्य।) अपने हस्तलिखित असाइनमेंट को स्कैन करें और फिर पीडीएफ फॉर्म में बदलें। ईमेल के मुख्य भाग में एक सूची के रूप में आपने अपने फ्रंट पेज पर जो विवरण लिखा है, उसका उल्लेख करें। अब अपने असाइनमेंट का पीडीएफ प्रारूप क्षेत्रीय केंद्र के ईमेल पते पर भेजें।
Also Read:-
Bachelor Degree Assignment
Master Degree Assignment
Leave a Comment